WwW.SohBeTTe.BiZ BiR AiLeYiZ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

WwW.SohBeTTe.BiZ BiR AiLeYiZ

WwW.SohBeTTe.BiZ BiR AİLE PORTALİ
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Dünyada otomotiv'in soy ağacı

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Kuzgun_54
PaTRoN
PaTRoN
Kuzgun_54


Erkek
Mesaj Sayısı : 1346
Nerden : Sakarya
Kayıt tarihi : 11/05/08

Dünyada otomotiv'in soy ağacı Empty
MesajKonu: Dünyada otomotiv'in soy ağacı   Dünyada otomotiv'in soy ağacı EmptySalı Mayıs 27, 2008 7:04 pm

Gecen
hafta Tata'nın Jaguar ve Land Rover'ı satın almasıyla dünya piyasasında
yeni bir marka daha güc kazandı. Peki hangi ülke hangi markanın sahibi?
İşte otomotiv sektörünün soy ağacı:


Geçtiğimiz hafta küresel otomotiv sektörü uzun zamandır beklenen önemli
bir gelişmeye tanık oldu. ABD’li Ford’un bünyesindeki iki İngiliz
markası Jaguar ve Land Rover, Hindistan’ın en büyük gruplarından biri
olan Tata tarafından 2.3 milyar dolara satın alındı. Hindistan’ın bir
numaralı otomotiv üreticisini küresel bir oyuncu haline getiren bu
gelişmeyle birlikte dünyada otomotivi yöneten aile sayısı da 16’a
çıktı.

Otoyaşam olarak bu hafta, 100’e yakın ana markaya yön veren 15 aileyle
birlikte Tata’nın da yer aldığı ’otomotivin soy ağacı’nı çıkardık.
Bugün 70 milyon adete yaklaşan üretimi ve 2 trilyon doları aşan geliri
ile dünyanın en önemli sektörleri arasında yer alan otomotivi; ABD (GM,
Ford, Chrysler), Almanya, (VW, Daimler, BMW), Fransa, (Renault, PSA),
İtalya (Fiat), Japonya (Toyota, Honda), Güney Kore (Hyundai), Çin (NAC,
SAIC), Malezya (Proton) ve Hindistan (Tata) olmak üzere 9 ülkeden 16
aile yönetiyor. Özellikle son yıllarda yaşanan gelişmelerle bu
ailelerin arasına yenileri eklendi. Bu grubun son üyesi ise Jaguar ve
Land Rover markalarının yeni sahibi Tata oldu.

OTOMOTİVE 1945’TE ADIM ATTI

28 milyar dolarlık bir cirosuyla Hindistan’ın en büyük gruplarından
biri olan Tata, otomotivin dışında enerjiden, çeliğe, finanstan,
turizme kadar bir çok sektörde faaliyet gösteriyor. Otomotiv sektörüne
1945 yılında kurulan Tata Motors ile adım atan Hintli Grup, ticari araç
üretimine ise 1954 yılında Mercedes-Benz işbirliğiyle başladı. Bugün
orta ve ağır ticari araç üretiminde dünyanın en büyük 5’inci şirketi
olmayı başaran Tata, son yıllarda otomotiv alanında uluslararası
ortaklıklarla büyüyor. İtalyan Fiat ile Hindistan’da ortak fabrika
kuran Tata, 650 milyon Euro yatırımla kurduğu bu fabrikada ilk etapta
yılda 100 bin otomobil ve 200 bin motor üretimi yapacak. Fiat’ın Grande
Punto ve Linea modellerinin yanı sıra yeni nesil Tata modelleri de
burada üretilecek. Tata’nın uluslararası ortaklıkları Fiat’la sınırlı
değil. Geçtiğimiz yıl İspanyol otobüs üreticisi Hispano’nun yüzde
21’lik hissesini satın alan Tata, artık Avrupa normlarına uygun
otobüsler de geliştirmeye başladı.

İKİ ÇİNLİ DE YÖNETENLER ARASINDA

Otomotivin soy ağacında yer alan iki Çinli üretici de küresel sektörü
yöneten aileler arasına girmeyi başardı. Devletin kontrolündeki Nanjing
Automobile Corporation (NAC) ve Shanghai Automotive Industry
Corporation (SAIC), sahip oldukları markalara ek olarak uluslararası
devlerle yaptıkları ortaklık ve işbirlikleri sonucunda özellikle son
yıllarda büyük gelişme gösterdiler. Bünyesinde MG Rover ve Soyat
markaları yer alan NAC’ın Fiat ile ortaklığının yanı sıra Isuzu ve Seat
ile de lisans anlaşmaları bulunuyor. Aynı şekilde yüzde 51 ile Güney
Koreli Ssangyong’un sahibi olan ve Chery markasını ortaya çıkaran
SAIC’ın ise Volkswagen ve General Motors ile ortaklığı var. Devletin
yönetimindeki bu iki Çinli grubun önümüzdeki dönemde birleşeceği
konuşuluyor. Böylece otomotive yön veren daha güçlü bir Çinli aile
ortaya çıkabilir.

DÜNYAYI ETKİLEYEN İKİ BOŞANMA

Otomotivi yöneten bu aileler, sahip olduğu markalarla bir taraftan
kıyasıya rekabet ederken, diğer taraftan da önemli ortaklıkların yanı
sıra teknoloji paylaşımı gibi birçok işbirliğine imza atıyor. Otomotiv
sektörü, bu anlamda soy ağcını temelden etkileyen iki boşanmaya da
sahne oldu. İlk olarak 2005 yılında General Motors ile Fiat Grubu
karşılıklı anlaşarak birlikteliklerine son verdiler. 2000’de 2.5 milyar
dolar karşılığında Fiat’ın yüzde 20’sini satın alan General Motors,
İtalyan üreticinin yüzde 90’ını alacağına dair opsiyonlu bir anlaşmaya
imza atmıştı. Daha sonra yaşadığı mali sorunlar nedeniyle bu anlaşmanın
gereklerini yerine getiremeyen General Motors, Fiat ile masaya oturarak
yeni bir anlaşma yaptı. Buna göre 2 milyar dolarla birlikte yüzde
10’luk Fiat hissenini İtalyanlara geri veren General Motors, bugün hala
yüzde 10’luk hisseyi elinde bulunduruyor. Geçtiğimiz yılın Haziran
ayında ise Daimler ve Chrysler’in ayrılığına tanık olduk. Chrysler’in
yüzde 80.1’i 7.4 milyar dolara satılırken, Alman Daimler’in elinde de
yüzde 19.9 oranında hisse kaldı.


Dünyada otomotiv'in soy ağacı 54070
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.sohbette.biz
gotik_women
PReNSeS
PReNSeS
gotik_women


Kadın
Mesaj Sayısı : 1363
Yaş : 33
Nerden : sakaryhaa
Kayıt tarihi : 14/05/08

Dünyada otomotiv'in soy ağacı Empty
MesajKonu: Geri: Dünyada otomotiv'in soy ağacı   Dünyada otomotiv'in soy ağacı EmptyPtsi Haz. 02, 2008 6:08 pm

gusell paylasımm omusss saoll ellerınee saglıkk canımm...:)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Dünyada otomotiv'in soy ağacı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
WwW.SohBeTTe.BiZ BiR AiLeYiZ :: ARABALAR :: Garaj-
Buraya geçin: